Pravidla
Pro připojení se na server je potřeba vyplnit si formulář, který obsahuje mimo jiné i otázky z pravidel. Proto je třeba si pravidla přečíst. Neznalost pravidel neomlouvá.
Chování v komunitě:
- Tento systém je založený na základě chování hráčů. Pokud hráč často vyvolává konflikty, provokuje v rámci konverzací nebo zbytečně napadá a uráží ostatní hráče, bude považovaný za problémového a jeho přestupky proti pravidlům, budou řešeny admin týmem, dle jejich vlastního uvážení.
- Pokud je hráč nápomocný a vyjadřuje se slušně a snaží se vycházet s ostatními hráči, je možné jeho chování brát v úvahu při řešení problémů.
- Nebuď koko*, buď hráč.
- Naše komunita netoleruje útoky a obtěžování člověka nebo skupiny lidí na základě:
- pohlaví
- náboženství
- rasy
- etnického původu
- mentálních, fyzických a nebo psychických onemocnění
- sexuální orientace
- K zabezpečení klidného herního prostředí pro všechny hráče nebudeme tolerovat:
- komentáře se sexuálním zabarvením
- jakýkoliv pornografický obsah
- reálně vyobrazené násilí
- smrt a jiné extrémně násilné praktiky
- týrání jiných osob a zvířat
- ideologie, které potlačují základní lidská práva
- Nikomu nebráníme vyjádřit svůj názor k danému tématu. Pokud se však váš názor neztotožňuje s názorem jiných, nevyvolávejte zbytečné konflikty. Každý má právo na svůj názor.
- Dohady a konflikty se vždy řeší v Ticketu. Za žádných okolností ve veřejném chatu takové chování povede k zabanování na pár dní pro daný discord
- Každý hráč je zodpovědný za vlastní rozhodnutí. Snažte se vždy myslet o krok dopředu, před tím než něco uděláte. RP situace je vždy o více hráčích a ne jen o vás. Každý negativní krok jako je například:
- zabití postavy
- svázání postavy
- přepadení
- má vliv na více postav než jen tu vaši. Vždy je možné RP rozvinout i jiným dlouhodobějším směrem, než jen zabitím svého oponenta.
- Nesnažte se v pravidlech hledat mezery a argumentovat tím že: “TotO nEbYLo eXpLiCItNě dAnÉ…”
- Každý hráč je povinen dodržovat tyto pravidla.
- Pokud zjistíte, že hráč vědomě porušuje pravidla, je vaší povinností nahlásit to Admin týmu.
- Všechny případy porušení pravidel se hlásí v roomce #ticket na discordu.
- Závažnost porušení i trest za něj je vždy na rozhodnutí admin týmu.
- Pokud jste si vědomi, že z vaší strany nedošlo k porušení pravidel, máte vždy možnost se odvolat proti rozhodnutí Admin týmu a předložit důkazy k řešené situaci.(V Ticketu)
Cheating/Hacking:
- Je zakázáno používat externí programy, nebo jakýmkoliv způsobem modifikovat soubory za účelem obohacení se a nebo zvýhodnění se ve hře.
Využívání chyb hry:
- Je přísně zakázáno využívat jakýchkoliv chyb ve hře pro zvýhodnění sebe či jiných hráčů.
Reklama/Advertising:
- Je přísně zakázáno dělat reklamu na jiné servery/projekty, bez souhlasu Admin týmu a to jak v textových tak i v hlasových kanálech.
Herní účty:
- Je zakázáno používat pro hraní na serveru větší množství účtů. Každý hráč může na serveru hrát pouze na jednom herním účtu.
Bugy/Kompenzace:
- Věci, které měl hráč u sebe během smrti způsobené bugem, se budou kompenzovat jen v případě doloženého videa, že hráč tyto věci skutečně vlastnil Kompenzace se řeší prostřednictvím ticketu pro podporu.
Roleplay (RP):
- Roleplay znamená, že se hráč vžije do postavy, kterou si vytvořil. Hraje, vystupuje a jedná ve jménu své postavy, jejího charakteru (osobnosti), příběhu a způsobu uvažování.
- Hráč v rámci RP rozvíjí příběh své postavy na základě interakcí s ostatními hráči.
Pravidlo o AI postavách
- Opakované nebo systematické zabíjení AI za účelem získání lootu bez RP důvodu je zakázáno.
- PvE interakce (např. útok na AI) by měla mít:
- buď jasné herní pozadí (např. obrana základny, příběhový útok, RP konflikt),
- nebo by měla být důsledkem situace, ne samotným cílem.
- Farmení AI zahrnuje:
- pravidelné chození na známá místa s AI bez jiného účelu
- využívání herních mechanik k bezpečnému zabíjení AI bez rizika,
- opakovaný lov AI jen kvůli zisku.
Příběhy postav:
- Příběh postavy musí vždy zapadat do loru serveru.
- Všechny postavy prochází vývojem. Příběhy postav se zohledňují při řešení reportů a konfliktů.
- Hráčům se doporučuje vést si deník postavy, aby měl admin tým možnost nahlédnout do vývoje postav.
- Každá postava má své schopnosti, kterých by se měla držet, když neumíš jezdit na autě tak nejezdi, když neumíš stavět tak nestav a tak dále.
- Postavá má povinnost mít zápornou vlastnost/schopnost, která zasahuje do RP (něco nedokáže a nikdy se to nenaučí nebo se to učí dlouhodobě).
In Character (IC):
- Vše co se děje v době, kdy hrajete za svou postavu.
- To co řeknete, uděláte a nebo jak se rozhodnete v rámci dané postavy se bere jako IC situace.
- Existují výjimky, které jsou pevně stanovené admin týmem.
Out of Character (OOC):
- Tento pojem je spojený se situacemi, během kterých hráč nehraje roli své postavy.
- Jedná se o jakoukoliv konverzaci, která se neděje v RP scéně - ať už je to OOC chat ve hře nebo na jiných platformách jako je discord apod.
- Používání in-game chatu ke sdělení OOC informací je nutné omezit na minimum. Snažte se všechny situace zapojit do RP. Například místo psaní "brb" (be right back) ve hře řekněte, že vaše postava musí jít například na toaletu.
Fail RP:
- K porušení pravidla Fail RP dochází v situaci kdy:
- hráč nehraje roli své postavy
- míchání IC/OOC situací dohromady
- špatné zahrání RP situace
- nevyužití možného RP/ Odmítnutí RP situace
- zneužívání starých konfliktů, které už dávno vyšuměly za dobu neaktivity jedné ze stran (udělat si přehled o tom co se změnilo IC i za IC postavu)
- tahání celých skupin do konfliktu bez interakce s celou skupinou
- po dlouhodobé neaktivitě - RPení se starými informacemi (je důležité udělat si dostatečný IC research informací a informování ostatních hráčů o vašem pohledu)
- vyvolávání umělých konfliktů nesmí učelně vést k CK
- K porušení tohoto pravidla často dochází ze strany nováčků v RP. Hráč má povinnost se porušování tohoto pravidla vyvarovat.
Fear rp:
- Roleplay spočívá v tom, že se hráč musí vžít do role své postavy a zároveň si tím pádem vážit i jejího života.
- Hráč je povinen hrát strach postavy a nevystavovat život postavy zbytečnému riziku.
- Hráč:
- by si neměl hrát na Ramba / Rockyho / Chucka Norrise
- je sám proti velké skupině jako jednotlivec bezmocný
- by měl projevovat strach pokud je přepaden
Meta Gaming:
- Cokoliv, co se dozvíte mimo RP a použijete ve hře, se bere jako metagaming.
- Mezi metagaming se počítá také stream sniping. Pokud například informace získané při sledování streamera použijete v rámci IC.
Power Gaming:
- Je činnost nebo situace, ve které vaše postava přesahuje dovednostmi či schopnostmi možnosti hry a postavy jako takové. Patří sem například nadlidská síla, hypnóza, magie a další “nemožné věci”.
- Zároveň sem spadá situace, kdy hráč pro dosáhnutí cílů požaduje po jiném hráči věci, které neumožňují mechaniky hry (lezení na stromy, vytáhnout motor z auta, potápění se pod vodu).
Meta sharing:
- Hráč by měl být opatrný na to, aby neodhaloval nevhodné IC informace mimo hru.
- Pokud narazíte na něco, co vaše postava IC nezná, pokuste se od toho oprostit a tyto informace IC nezneužívat.
- Pokud nastane situace, ve které nebudete schopni oddělit IC a OOC informace (moment překvapení a podobně), pokuste se situaci zahrát tak, aby vás to příliš neovlivnilo a nenarušilo RP dalším hráčům (například se držte v zadu, pokud navštěvujete se skupinou poprvé lokaci, kterou už dobře znáte).
Mixing:
- Za mixing se považuje mluvení za svojí IC postavu o něčem OOC např.:
- používání nicků v oslovování ostatních hráčů
- sdělování OOC informací do IC
- atd..
- V případě že musíte na rychlo opustit RP situaci, pokuste se vymyslet si kvalitní RP důvod, který můžete zakomponovat do dané RP situace.
- Pokud chcete ostatním hráčům doplnit informace, máte možnost do chatu napsat OOC info jako například "//mám lagy a neslyším tě", nebo využijte hlavní chat na discordu.
Gross Roleplay:
- Je to způsob hraní, který není vhodný, neslušný, ponižující, nehumánní, a který nerespektuje pravidla slušné hry.
- K tomuto druhu Gross RP je třeba specifický souhlas hráčů, kteří jsou dané situaci přítomni.
- V případě že mezi hráči proběhne Gross RP, je potřeba brát ohledy na pravidlo powergamingu a poškozená postava má povinnost nést následky tohoto RP.
- Vypíchnuté oko, uříznuté prsty jsou erpitelné a proto v souladu s pravidly. Useknuté končetiny nikoliv.
Hard Gross Roleplay:
- Je to způsob hraní, cílený na erotický obsah hry, spojený s násilím.
- K tomuto druhu gross RP je třeba specifický souhlas hráčů, kteří jsou dané situaci přítomni.
- Příklady:
- znásilnění postavy
- pedofílie, zoofílie, nekrofílie a další sexuální deviace
- mučení se sexuálním podtextem
Oblečení a vybavení:
- Hráč má povinnost přizpůsobit oblečení a vybavení své postavy jejímu lóru.
Zranění:
- Hráč má povinnost erpit zranění, která jeho postava má.
- V případě zlomeniny se může RPit naražená ruka/zvrtnutý kotník.
- Při RP situaci je člověk povinen pokusit se vyhledat lékařskou pomoc, která určí míru zranění a následnou léčbu dle popisu ůčastněných (zranění RPí den a den následující).
- Pokud není možné navštívit lékaře ošetří se sám, ale měl by lékaře navštívit jakmile to bude možné.
- Vyjímkou je banální zranění (nastydnutí, drobné řezné rány)
Vztahy postav:
- Nová postava nesmí mít žádnou (přátelskou ani rodinnou) spojitost s vaší druhou/předešlou postavou. To platí i po udělení CK. Postavy se mezi sebou nikdy nemohou potkat, proto by tato spojitost nebyla možná (Matka by nemohla porodit dceru, přátelé by se nemohli potkat u piva atd..)
- Je zakázáno řešit za druhou/novou postavu spory, které zapříčinila postava předešlá.
Frakce
- Založení frakce je možné pouze se schválením AT.
- Každá frakce má své vyznačené území ve kterém se musí nacházet jejich základna.
- Frakce si mohou rozšiřovat své území pouze o sousední území.
- Frakce může na svém území offline raidnout cizí základny za předpokladu, že dají majiteli dostat času se odstěhovat či případně jinak zareagovat.
- Podrobnější pokyny k dobývání území, udržení si jej či případnou ztrátu území obrží každá frakce v jejich frakčním ticketu.
Limity vozidel:
- Skupiny hráčů mohou vlastnit nanejvýše dvě motorová vozidla a jednu loď.
- Skupiny nesmí přechovávat žádná další vozidla nad stanovený limit a to ani za účelem prodeje, výměny nebo úschovy pro jinou osobu či skupinu.
- V případě, že počet členů frakce přesáhne počet míst ve vozidlech, je možné požádat o výjimku na další vozidlo.
Kombajnování / zombie harvesting:
- Je zakázáno používat auta jako kombajny na zombie.
- Hráči kteří budou opakovaně přistiženi při porušování tohoto pravidla, nebudou potrestáni v rámci OOC, ale bude jim udělen IC trest, jako je například porucha auta, ztráta lootu atd.
- Pokud se vám stane, že při přejezdu z bodu A do bodu B některého ze zombiku srazíte, nehrozí vám obvinění z porušení pravidel. Jedná se převážně o situace cíleného agrování a zabíjení celých skupin za pomocí aut.
Kill-on-sight (KOS):
- Je to situace, kdy zaútočíte na hráče bez předchozí RP interacke.
- Při náhodné střelbě nesmí být hráč zraněn, dokud neproběhne RP interakce.
- KOS je přísně zakázán.
- Výjimka může být pouze při vyhlášeném válečném stavu (viz. válečný stav).
Player Kill (PK):
- Tento pojem označuje jakoukoliv smrt postavy ve hře (např. smrt nákazou, zvířetem, nemocí, nehodou, vlastním zaviněním atd.).
- Povinnosti hráče po PK:
- Před respawnem je hráč povinen založit ticket a uvést v něm příčinu smrti.
- Po PK je hráč povinen RPit minimálně 24 hodin těžké zranění, dle zapříčinění PK.
- Hráč si může pamatovat vše, co se stalo před samotným PK.
- Hráči je zakázáno vracet se po PK na místo smrti, pro své věci (Spoluhráč může věci z místa PK vzít a hráči je předat).
- Rozřezávání těl hráčů po PK je zakázáno.
- Hráč není omezen počtem PK.
Character Kill (CK):
- Tento pojem označuje definitivní smrt postavy. Za postavu není možné nadále hrát a je potřeba si vytvořit novou postavu.
- Jakákoliv smrt hráče jiným hráčem je automaticky brána jako CK
- CK je krajní řešení, uděluje se jen s vážným RP důvodem.
- CK na jinou postavu musí být schválené AT
- Situační CK je možné udělit na základě situace, která nastala. Hráč který udělí CK je povinen objasnit situaci skrze ticket.
- CK nelze udělit jen na základě lóru postavy. ( postava je dle lóru nájemný vrah a bude chtit zabíjet postavy, jen protože si ho někdo zaplatil )
- Po udělení CK postavy není možné, aby hráč ihned začal hrát ve stejné skupině. Je třeba počkat zda ho ke skupině dovede nějaká RP situace (Pokud není skupina v konfliktu) A nebo po uplynutí 14 dní.
- SelfCK (dobrovolné ukončení postavy) je nutné nahlásit v ticketu a počkat na schválení AT.
- Leader frakce může udělit CK členovi své frakce, pokud má pádný RP důvod.
Válečný stav:
- Vyhlašuje ho AT mezi dvěma či více frakcemi. (na základě ticketu a žádosti daných frakci )
- Členové válčících frakcí musí nosit armband své frakce. V případě, že členové jdou do přestrojení je nutné mít armband frakce v inventáři a o této události informovat AT.
- Mezi válčícími frakcemi je povolený KOS, pokud mají daný armband. (výjimkou je střetnutí těchto frakcí v neutrálním městě, tam je KOS zakázán )
- Během válečného stavu je možné udělit CK členovi nepřátelské frakce pouze v případě jeho zajetí.
- Třetí PK na nepřátelském území (uznané AT) znamená automatický CK postavy.
Pohled z 3. osoby:
- Je zakázáno používat pohled třetí osoby během akcí.
- Při pohledu na přestřelku je znatelné, zda hráč třetí osobu používá, či nikoliv. Není proto nijak těžce prokazatelné její zneužívání.
Únos postavy:
- Pokud se rozhodnete postavu unést, je nutné jí zajistit veškeré potřeby proto, aby jste ji udrželi zdravou a při životě.
- Postavu je možné usmrtit jedině v případě, že i přes výslech, výhružky a mučení, odmítá spolupracovat/poskytnout informace, nebo pokud k tomu má jiné obhajitelné důvody
- Při dlouhodobém únosu je potřeba kontaktovat Admin tým, aby se obě strany mohly domluvit bez leaku plánů.
Vyjednávání:
- Pokud jste se dostali do situace, během které musíte vyjednávat s někým, kdo drží rukojmí, snažte se předejít násilí.
- V případě, že hráč nebude brát v potaz hodnotu života rukojmích, bude to bráno jako FailRP z jeho strany.
Stavba základny:
- Skupinky nebo jednotlivci mohou zastavět pouze dveře u domu, nic víc není povoleno.
- Dům, který si chce hráč nebo skupinka zastavět musí odpovídat počtu hráčů. (jednotlivec si tedy nemůže zastavět celý panelák)
- Komplexnější stavby jsou povolené pro frakce schválené AT
Limity úložných prostor:
- Je povoleno mít v zamčené base maximálně 3 úložné prostory (např. skříň, lednice, bedna, barel a podobně).
- Pro frakce je tento limit upraven vzhledem k velikosti frakce a řeší se individuálně.
- Je zakázáno využívat barel na oheň jako úložné místo v případě, že je dosaženo limitu úložných prostor.
Griefing:
- Za griefing jsou považovány následující situace:
- úmyslné poškozování základny mimo raid (k tomuto se počítá i kradení poštovních schránek a podobných věcí bez hlubšího RP důvodu)
- vyhazování věcí z úložných prostor, které nejsou vaše za účelem jejich zničení
- proklikávání číselných zámků a hádání hesla
Útok na základnu/raid:
- Útok je povolen jen pokud je v základně alespoň jedna osoba.
- Pokud se nachází někdo v základně je třeba jej upozornit IC cestou aby mohl zareagovat.
- Doporučuje se domluvit raid s AT (není povinné, ale může předejít sporům).
- Offline raid je povolen pouze, pokud je na základně vyvěšena vlajka s označením k raidu. (Tyto vlajky je zakázáno brát nebo přemisťovat.)
- Pokud hráč přistihne zloděje uvnitř své základny, může ho bez varování zastřelit.
- Smrt na past uvnitř zabezpečené základny znamená autoamticky CK.
- Připojení v průběhu útoku:
- Připojit se do hry během probíhajícího raidu je zakázáno.
- Pokud se hráč připojí nevědomky, musí se okamžitě vzdát.
Boosting:
- Je zakázáno používat předměty jako možnost dostat se do základny. Není možné využívat auta, bugy, stany, jiné hráče a předměty položené hráči.
Mezery v obraně:
- Pokud je možné dostat se do báze bez porušení pravidla boostingu, mohou hráči využít mezer v obraně.
- Příkladem je možnost přeskočit vanilla plot a tím pádem se dostat do základny a vykrást ji. Při tomto činu je potřeba mít důkaz o legitimním způsobu vniknutí do základny (bez využívání bugů a boostingu).
- V případě že se připojí majitel vykrádané nezabezpečené základny, má možnost začít ihned základnu bránit bez předchozí interakce.
- Je zakázáno přeskakovat ploty formou "bugu" nadměrného parkour stylu a nelogickými způsoby.
Pravidlo o přestrojení:
- Hráč může změnit svůj styl hraní za předpokladu nutnosti skrytí identity své postavy z důvodu ochrany jejího života.
- Aby mohlo dojít k odhalení identity přestrojené postavy, musí existovat doložitelné stopy.
- Jako postava mám povinnost zanechávat ostatním hráčům stopy a indicie, na základě kterých může dojít k odhalení skutečné identity postavy.
- Využitím pravidla přestrojení je hráč chráněn proti:
- náhodné identifikaci
- rozpoznání po hlase (viz. poslední bod pravidla)
- Přestrojení musí splňovat následující body:
- neměnit charakter postavy
- neměnit základní nosné pilíře postavy (psychické onemocnění atd.)
- neměnit výrazné vlastnosti postavy
- neměnit výrazné vady postavy (koktání atd.)
- neměnit závislosti
- Postava může rozpoznat banditu podle hlasu, pokud s ním měla RP interakci během posledních 12 hodin před samotným přepadením. Po přepadení je možné rozpoznat jeho hlas ještě po dobu následujících 48 hodin.
Pravidlo rozpoznávání hlasu na vysílačce:
Není možné poznat hlas na vysílačce, aniž by se daný člověk představil. Není možné mít ani podezření na danou osobu.
Pravidlo o setrvání po záporné interakci
- Po provedení záporné nebo agresivní interakce (např, únos, přepadení apod.) musí postava nebo členové skupiny zůstat ve hře aktivně napojeni minimálně po dobu 1 hodiny od skončení dané akce.
- Nestačí pouze “zůstat online“ hráči se musí pohybovat v rozumné vzdálenosti od místa incidentu. Schovávání se na opuštěném ostrově nebo útěk na druhý konec mapy bez IC důvodu není považován za validní způsob dodržení tohoto pravidla.
- Cílem tohoto pravidla je zajistit, aby takové interakce nebyly zcela bez rizika, dává tak ostatním hráčům šanci na možnou reakci, stopování nebo odvetu.
- Výjimky z této hodinové doby je možné udělit pouze po domluvě s AT přes ticket.
Stashing:
- Je zakázáno odkládat si gear pro další postavy.
- Je zakázáno odkládat si gear pro další postavy u jiných hráčů.
- Je zakázáno budovat si záložní základny/tábory za účelem ponechání gearu pro novou postavu.
- Je zakázáno zakopávat si věci za účelem odložení věcí pro další postavu.
Pasti, trhaviny, miny:
- Je povoleno je používat v rámci vlastní zabezpečené základny.
- Všude jinde je používání zakázáno!
Ostatní
- Nošení armbandů záporných AI: Nošení armbandů záporných AI není zakázáno. Hráči, kteří tyto armbandy nosí, se vystavují riziku povoleného KOS (Kill on Sight) a následného CK (Character Kill) své postavy.
Tým DAYZERO si vyhrazuje pravidla kdykoliv měnit. Jakákoliv změna bude oznámena.